Instrukcja korzystania z SEKAP


INSTRUKCJA KORZYSTANIA Z ELEKTRONICZNEJ SKRZYNKI PODAWCZEJ SEKAP

Złożenie wniosku

  • Aby złożyć wniosek (rozpocząć sprawę) należy zarejestrować się w portalu (czyli aktywować indywidualną Skrzynkę Kontaktową na stronie www.sekap.pl). W tym celu trzeba kliknąć na zakładce logowanie, a następnie wybrać link "zarejestruj się" znajdujący się pod okienkiem logowania.
  • Po utworzeniu skrzynki kontaktowej, (czyli po zarejestrowaniu się w portalu) należy się zalogować. Wpisując w okienku logowania login i hasło podany przy rejestracji.
  • Następnie można przystąpić do składania wniosku. Aby to zrobić należy wybrać usługę. Usługę można wybrać na dwa sposoby, poprzez zakładkę: KATALOG USŁUG albo URZĘDY.
  • Po wybraniu usługi z Katalogu usług, (np. Wniosek o wymianę dowodu osobistego) należy otworzyć formularz, wypełnić go i zapisać.
  • Po wypełnieniu i zapisaniu formularza w dokumentach roboczych, należy go spakować tworząc tzw. e-paczkę zawierającą formularz wniosku z załącznikami (można to zrobić za pomocą przycisku Spakuj zaznaczone).
  • Po spakowaniu dokumentów należy je podpisać kluczem z certyfikatem kwalifikowanym lub CC SEKAP, (aby to zrobić należy kliknąć ikonkę Podpisz paczkę).
  • Po wykonaniu powyższych czynności można wysłać dokumenty (e-paczkę) do urzędu drogą elektroniczną, (aby to zrobić należy kliknąć ikonkę Wyślij paczkę).
  • Po wysłaniu formularza do urzędu, kopia listu znajdzie się w dokumentach wysłanych.
  • Po dotarciu formularza do urzędu, otrzymamy automatyczne potwierdzenie tzw. UPO - Urzędowe Poświadczenie Odbioru. Potwierdzenie to trafi do dokumentów odebranych. Jeśli z wysłanym formularzem wiąże się jakaś opłata, to w dokumentach odebranych będzie również informacja o nowej opłacie. Oprócz UPO otrzymujemy również informacje o wniosku. Zawiera ona numer z dziennika korespondencji sekretariatu (numer sprawy). Numer ten umożliwia sprawdzenie stanu sprawy, (na jakim etapie załatwienia jest dana sprawa).
  • Wraz z pojawieniem się w dokumentach odebranych, informacji o nowej opłacie, pojawi się wiadomość w opłatach nierozliczonych.
  • Następnie należy wykonać przelew na wskazany, w wiadomości z opłat nierozliczonych, numer konta, (należy pamiętać, że w tytule przelewu koniecznie należy umieścić numer identyfikatora, jest on niezbędny do zidentyfikowania naszej płatności przez urzędnika).
  • Po wpłynięciu pieniędzy na konto urzędu opłata zostanie rozliczona, co oznacza, że zniknie z opłat nierozliczonych, a pojawi się w opłatach rozliczonych.
Plik pdf Instrukcja obsługi skrzynki kontaktowej SEKAP
$dateTool.format("dd-MM-yyyy HH:mm:ss", $date).replace(" ", " ").replace("-","‑").replace(" 00:00:00", "")

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
1,2MB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Anna Kudzia
email: bok@wilkowice.pl tel.:(33) 499 00 77 wew. 121
, w dniu:  04‑05‑2011 13:49:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Anna Kudzia
email: bok@wilkowice.pl tel.:(33) 499 00 77 wew. 121
, w dniu:  $dateTool.format("dd-MM-yyyy HH:mm:ss", $date).replace(" ", " ").replace("-","‑").replace(" 00:00:00", "")
Data ostatniej aktualizacji:
20‑05‑2011 10:43:50
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more
article-show-archive